Kirjoittaja Viesti
<  Viritys  ~  pv pätkii,hyytyy,booaa..? ? Missä vika?
mortal
LähetäLähetetty: 03.11.2007 16:26  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 03 Mar 2007
Viestejä: 1

Morjensta kaikille!

Heti alkuun sanottakoon että ei tuo mopojen viritys ei ole omalla syntilistallani ihan siellä kärkipäässä, eli tietotaitoa ei tästä aiheesta ihan kamalasti ole. Vastaukset kysymyksiini saattaa olla joillekkin itsestään selvyyksiä, mutta jospa joku viitsisi silti vastata.


Eli, kertokaapa mikä on ku mökkimopedi ei oikein rokkaa!?!

Eli kyseessä on Suzuki PV seuraavilla viritysosilla: sisäänajettu 50cc RM läppäsylinteri, 16mm Mikuni kaasutin, PowerFilter, avarrettu vakioputki(kaikki kuristimet veke ja reilun kokoinen loppupilli), + ratastusta.

Ongelma: Alkuun kun mopedissani oli 50cc läppis +vakio kaasari. Menohaluja tuntui olevan kovasti, mutta huolellisen sisäänajon jälkeen kun rohkeni kääntämään hanaa, niin n50km/h mopo alkoi booamaan ja sammui ellei laittanut kytkintä pohjaan ja lypsänyt uusia kierroksia alle. Arvelin ongelman johtuvan pelkästään siitä ettei mylly saanut tarpeeksi bensaa. Ostin sitten 16mm mikunin + powerfilterin siinä toivossa että ongelma poistuisi, mutta kuinkas kävikään..
sama homma, noin 50 kh/h mopo tekee saman notkahduksen ja meinaa tukehtua, mutta silloin kun runttaakin kaasun pohjaan mopo ottaa tehopiikin ja ruttaa mittarin pohjaan eli noin 70km/h! Eli puolella kaasulla ajaminen ei onnistunut, vaihtoehdot on 30km/h TAI +70km/h!?! No seuraavaksi tuli mieleen tulppa, joka olikin melko karstoittunut sisäänajon jälkeen, putsasin tuplan huolellisesti, mutta tämän jälkeen mopo kulkee enää n. 40km/h ja sen jälkeen tukehtuu ja pätkii.

Kysymys kuuluukin että:
-Minkälaista (minkä lämpöarvon) tulppaa tollaseen kannattaa laittaa?

-Mitkä ovat oikeaoppiset säädöt Mikunin 16mm kaasarille?

-Ja mitkä muut hommelit voi vaikuttaa tollaseen tukehtumiseen ja tökkimiseen?

Kiitoksia niille jotka tohtii vastata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sepposuhari
LähetäLähetetty: 03.11.2007 21:39  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 04 Hel 2007
Viestejä: 29

minä käyttäsisin jotai 8 tai 7 tulppaa ihan vaan että ei leipase hirmu helteellä...6 talvella
noihin muihin on sitte jo vähän vaikeempi vastata Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ruubart
LähetäLähetetty: 10.11.2007 12:29  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 21 Huh 2006
Viestejä: 385

pieni suutin vois olla
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
>->O
LähetäLähetetty: 11.11.2007 10:46  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 17 Syy 2007
Viestejä: 345

noihin säätöihin ei pysty ikeen vastaan ku kaikki mopot on yksilöitä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wevo
LähetäLähetetty: 12.11.2007 22:12  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 10 Kes 2006
Viestejä: 533

>->O kirjoitti:
noihin säätöihin ei pysty ikeen vastaan ku kaikki mopot on yksilöitä


No ei se nyt niinkään ole. Usein monnissa samoissa mopoissa jotka ovat eri vuosimallia toimii aikalailla samat säädöt. . Tietenkin se on koneen kunnosta kiinni miten mikäkin toimii.

Saisikohan se sitten liikaa ilmaa... Kokeile laitta sen powerfiltterin ympärille muutama kierros jesaria. Ja katso onko kaasarimyös puhdas. Ja eettä bensa hana toimiioikein. Katso myös ettei
ole imuvuotoja lähellä imukaulaa ja suuttimia kannataa vaihtaa. Kokeile ensiksi vaikka 5 numerolla pienempään ja viidellä isompaa. Kato että koho liikku oikein eikä tökkää johonkin.

Minulla oli tälläinen samavika vika mankissa ja etsiin kaasarin läpi kokonaan muuta ei toiminut. cdi boksin johtooli löysällä ja ai nakun kovempaan vauhtiin mentiin niin saammui. En kyllä uskoisi että olisi tuossa sinun pv:ssäsi mitään sähkövikaa.

_________________
Warpraid Ei Vaan Osaa...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
mankiukko
LähetäLähetetty: 06.01.2008 11:17  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 06 Tam 2008
Viestejä: 49

manki se vaan kestää,kestää ja kestää Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
PV 92
LähetäLähetetty: 12.02.2008 16:14  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 10 Elo 2006
Viestejä: 14
Paikkakunta: Lohja

itte sanoisin et se saa liikaa ilmaa tai liian iso suutin.. kokeile ottaa vakio kaasarist suutin tai ittellä on 16 millisest dellerton kaasarist otettu suutin (74) toimii hyvin.. tai sitten jos toi jesarin vetämine ei auta siihe powerfiltterii ni kokeile vakio ilman putsarii jos sulla on se ja ota siintä se väli pehmuste mikä nyt onkaa ni pois... Rolling Eyes

_________________
PV mennää se on jämpti ! muita ei tueta !
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toni85
LähetäLähetetty: 04.05.2008 11:49  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 04 Tou 2008
Viestejä: 8

itellä sama vika mut 80 p++ ja 20 lortto mut itellä ei ota edes noit täysii kierroksii vaan alle puolella kaasulla mennään :cry: just sisään ajon jälkeen samaa booausta veikkaa itellä liian pientä suutinta ajattelin kokeilla reilusti isommalla n. 20 isommalla ilmottelen miten kävi kuhan pääsen kauppaan hakemaan sen
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
toni85
LähetäLähetetty: 04.05.2008 11:51  Vastaa lainaamalla viestiä



Liittynyt: 04 Tou 2008
Viestejä: 8

revi muuten ***** tommonen filtteri!!! ja heitä menemään tee vaikka itse limu pullosta ja rätistä uussi ellei sitten ole vakiota jäljellä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 1
MopoBBS Foorumin päävalikko  ~  Viritys

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin


 
Siirry:  

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa




Powered by phpBB