| Kirjoittaja |
Viesti |
| < Yleistä ~ Kysymys Vaihteista |
|
Lähetetty:
13.11.2008 23:08
|
|
|
|
|
Juup elikkä kysäsisin semmosta että onko kaikissa mopoissa, joissa vaihteet menevät alhaalta 1-N-2-3-4(-5-6) ns.automaattihyppäys (keksin sanan itse)
Kun lähdet mopolla ja vaihdat kakoselle niin hyppääkö tämä automaattisesti vapaan (N) yli, eli tavallaan 2 pykälää yhdellä nostolla.
Ja vastauksia semmoisilta jotka tietävät asiasto jotain Kiitoksia! |
_________________ Vai miten se oli |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
14.11.2008 13:01
|
|
|
|
|
| joo hyppää vapaan yli, pitää vaan nostaa sillee vähän enemmän ,mut ei tarvi kahta kertaa alkaa nosteleen |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
16.11.2008 13:20
|
|
|
|
|
| Kyllähän se "hyppää" kuten jo sanottu on, joskus kyllä kiihdyttäessä varmaan jokainen on huomannut lyövänäsä vapaalle tai ns. välivapaalle. |
_________________ Warpraid Ei Vaan Osaa... |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
21.11.2008 13:06
|
|
|
|
|
| mistä muuten tuo välivapaa johtunee? joku on selittänyt, että on liian vähän vaihteistoöljyä, ni on siksi niin väljä... onko totta? |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
21.11.2008 21:56
|
|
|
|
|
Niin en oikeastaan tiedä... Mutta jotain sinne päin olen kuullut itsekkin että se on öljyistä kiinni, elikkä olisi liian huonot ne tehtaan öljyt. Tiedä siiten mikä on, mutta on kumminkin  |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
24.11.2008 09:34
|
|
|
|
|
ok.... kiitos täsmennyksestä  |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
10.12.2009 12:01
|
|
|
|
|
| [quote="Wevo"]Niin en oikeastaan tiedä... Mutta jotain sinne päin olen kuullut itsekkin että se on öljyistä kiinni, elikkä olisi liian huonot ne tehtaan öljyt. Tiedä siiten mikä on, mutta on kumminkin :)[/quote] Joo mä en tie mitä näit viestei lainataan... Mut kummiski ei se mistää vaihteisto öljyist johu :D mul on väli vapaa SX:ässä joka välissä Ja öljyt on Just vaihettu ja silti se jää niille, ja välillä pomppaa pois vaihteelta ellei sillee "Kunnolla" aseta vaihteelle :D |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
10.12.2009 21:01
|
|
|
|
|
Jännää, että vuoden vanhoihin aiheisiin tarvii vastailla, ja kun ei vielä oikeen mitään asiaakaan ole.
Ja mikä helvetin väli vapaa? Joko vaihde on vapaalla tai se on kytkettynä, mutta ei se välissä kyllä koskaan ole. Tiedä sitten kuka vatipää on tuonkin nimityksen keksinyt. Vika ilmeisesti johtunee siitä, että vaihteen siirtäjä on jo alkujaan susi, ja kuskit viellä taitavat vähän huonosti vaihtaa. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
11.12.2009 23:10
|
|
|
|
|
| Lainaus: | bacemonster
mistä muuten tuo välivapaa johtunee? |
| Lainaus: | Wevo
Niin en oikeastaan tiedä..... Jokainen on huomannut lyövänäsä vapaalle tai ns. välivapaalle. |
Aikaa kuluu vuosi...
| Lainaus: | Wevo
Ja mikä helvetin väli vapaa? Kuka vatipää on tuonkin nimityksen keksinyt. | |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
11.12.2009 23:59
|
|
|
|
|
| Huomaa ns. merkintä, joka siis tarkoittaa niin sanottua. Sekä kannattaa muistaa sanonta, vanhetessa viisastuu. En mä oikeen ymmärrä mitä sä haet, mutta harvemmin se mua kiinnostaakaan. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
14.12.2009 00:47
|
|
|
|
|
Lueskelin vaan tätä ketjua missä myös itse kommentoit asiallisesti välivapaata
No aika yllättävää oli että jutut muuttuu ajan kanssa mikä-helvetin-välivapaa-osastolle.
Ja tuo käsite "välivapaa" on aika yleinen eli hyvin on joku vatipää saanut sen leviämään ympäri Suomen
| Lainaus: | | Sekä kannattaa muistaa sanonta, vanhetessa viisastuu. |
No se on aina positiivista jos tietoa tulee lisää, mutta mielestäni nuo aiemmat kommentit olivat silti viisaamman kaverin suusta
Ennen
| Lainaus: | | Kyllähän se "hyppää" kuten jo sanottu on, joskus kyllä kiihdyttäessä varmaan jokainen on huomannut lyövänäsä vapaalle tai ns. välivapaalle. |
Nyt
| Lainaus: | | Ja mikä helvetin väli vapaa? Tiedä sitten kuka vatipää on tuonkin nimityksen keksinyt. | |
Viimeinen muokkaaja, Derbih pvm 18.12.2009 14:01, muokattu 1 kertaa |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
17.12.2009 17:50
|
|
|
|
|
Joo olet oikeassa, oletko koskaan itse alkanut miettimään "välivapaata" sanan varsinaisessa merkityksessä, minä ainakin olen. Ja sen jälkeen olen vähän pitänyt sitä välivapaata tiedottomien terminä, vaihdehan on siis joko kytkettynä tai vapaalla, ei sen välissä mitään ole.
Niin no, useasti tulee mieleen, kun vaihde jää vaikka kolmosen ja nelosen väliin, "sehän on silloin välivapaalla".
Meneehän tää ihmiskunta monessa muussakin harhaan, joten luulen että annetaan asian olla. ja muiden sanoa mitä lystää, mutta mulle se on pelkkä vapaa.
Pyydän myös anteeksi karkeaa kielenkäyttöäni aikaisemmissa viesteissä. |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
18.12.2009 15:55
|
|
|
|
|
| Mun käsittääkseni toi ''välivapaa'' on semmonen, ku edellinen vaihde on jo lähtenyt pois päältä ja toinen on ihan ''siinä höpöttimillä'' menossa päälle. Useamman karran mankin lootan avanneena... |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
18.12.2009 23:05
|
|
|
|
|
Käytännösä joo, teoriassa vapaalla. Laatikot kuluu ajan myötä, mutta uusissa mopoissa on jo valmiiksi huonot laatikot, joten säästytään kuluttamiselta, egologisuutta kai tuokin.
"CPI on petojen sukua, susi jo syntyessään" |
|
|
|
|
 |
|