| Kirjoittaja |
Viesti |
| < Motor Hispania ~ MH Furia SM välityksistä |
|
Lähetetty:
09.10.2009 14:48
|
|
|
|
|
| MH:ssa vakioväleinä 11/52, itse vaihtanut välitykset 12/52, jaksaa vetää loppuun, mutta huippunopeutta ottaa gps:ään vaik 73 km/h. Eikös huippunopeuden pitäisi olla teoriassa paljon kovempi? Tuo gps:n tulos ei nimittäin välttämättä ole luotettava (joku halpis gps). Malli siis SM, jossa 17'' takarengas, eturenkaan koosta ei täyttä varmuutta. Niin voisiko joku kertoa paljonko pitäisi kulkea noilla 12/52 välityksillä? Kun 11/52 välityksillä pitäisi päästä yli 75 km/h vastaavanlaisilla mopoilla... |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
09.10.2009 15:23
|
|
|
|
|
| Se on niin paljon moposta kiinni mitä se kulkee milläkin vireillä. Ja eikö tuo 73km/h ole jo riittävä nopeus? |
_________________ | 1768 | |
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
09.10.2009 15:37
|
|
|
|
|
| ei se ihan oo se riittävä, mutta sitä vaan ihmettelen kun jaksaa vetää nuo välitykset loppuun saakka, niin pitäs kulkee enempi oikeeta. ku eihän ne mopokohtaset erot oo niin suurii siinä tapaukses et välitykset vedetää loppuun saakka, ja samankokoset renkaat? meinaan siis sitä kun vastaavanlainen mopo veti yli 80 kmh gps:ään samoilla välityksillä, molemmissa siis samankokoiset renkaat, sama moottori jne. |
|
|
|
|
|
 |
|
Lähetetty:
09.10.2009 20:36
|
|
|
|
|
Jopas olet pään vaivan itsellesi kehittänyt, se kumminkin on mopokohtaista. Itse olen moneen kertaan todistamassa ollut samaa, mutta en ole sen enempää tutkinut mikä syy on. Aikoinaan teoriana oli huonot kaasarin säädöt, vaikka mopot kävivätkin samalla tavalla, niin nopeampi kävi täydellisemmin.
Samaa voi teoriaa voi käyttää vaikka koko moottoreilla, jotain eroa on. Kumminkin 80 ja n 75 väli ei ole kuin se 5 km/h, joka ei näin löyhillä virityksillä katukäytössä merkkaa mitään. Jos ei riitä, niin ilosesti uutta putkea väsäämään, sylinteriä viilaamaan, ja parantamaan koko mopoa yleisesti, siinä sitä mainetta ja kunniaa kertyy. |
_________________ Warpraid Ei Vaan Osaa... |
|
|
|
|
 |
|